torsdag 25. august 2011

Hvem er jeg?


Hvem er jeg?

Jeg heter Katharina. Men hva er min identitet? Jeg har oppvokst i en familie og er blitt et skilsmisse barn. Har dette påvirket meg? Ja, i stor grad. Noe for det positive og noe for det negative. Jeg har gått på fotball i 11 år og håndball i 8 før jeg måtte legge opp. Jeg tror dette har gitt meg muligheten til å forstå andre personer, og samspillet mellom miljøer.

Jeg er den type person som skiller mellom personlighetene mine, jeg snakker til min foreldre på den måten de har oppdratt meg på. Og er ulik i forhold til hvilke venner jeg er med. Alle er forskjellige, og jeg tror at det ikke er bare jeg som forandrer meg når man er med ulike venner. Jeg tror noe av grunnen til at man gjør er det fordi hver person er noe unikt. Jeg er noe unikt, jeg er et menneske som gjør feil og har mangler.

Jeg liker å skille vennene mine i grupper. Det er de gruppene som; de jeg vokste opp med når jeg var liten (som fra barneskolen og ungdomskolen), de jeg møtte på videregående og  mine arbeidskollegaer.

Men jeg tror det er sentrale ting ved meg som går igjen hele tiden. Noe som gjør at folk kjenner meg selv om jeg kanskje snakker annerledes med forskjellige folk.

Alt i alt er jeg Katharina, enda et menneske på denne jorden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar